Verzenden, retourneren & klachten
BBQTIME.NL biedt snelle verzending binnen heel Nederland en naar heel België, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. Overige landen binnen Europa zijn op aanvraag. Alle bestellingen worden verzonden via het BBQTIME.NL magazijn (Nederland) of rechtstreeks van een van onze leveranciers (Europa). Bestellingen worden doorgaans binnen 1 werkdag verzonden, mits anders aangegeven. De verzendtijd bedraagt binnen Nederland meestal 1 werkdag. Voor België is dit vaak 2 werkdagen. Voor andere Europese landen kan de geschatte levertijd oplopen tot 7 werkdagen. Verzendtijd is afhankelijk van de bestelgrootte en het gewicht (Pallet of pakket). Verzendtijd is afhankelijk van de bestelgrootte en het gewicht (Pallet of pakket). De bovengenoemde levertijden zijn schattingen, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Verzenden
Bestellingen binnen Nederland
Bestellingen binnen Nederland worden verzonden met PostNL, PostNL Cargo of een externe pallet-transporteur. De verzendmethode is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het pakket. Ten tijde van het verwerken van een bestelling word altijd voor de snelste verzendmethode gekozen.
Bestellingen naar België en overige Europese landen
Bestellingen naar België en overige Europese landen worden verzonden met PostNL, PostNL Cargo, een externe pallettransporteur of een PostNL international partner. De verzendmethode is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het pakket. Ten tijde van het verwerken van een bestelling word altijd voor de snelste verzendmethode gekozen.
Bestelling Afhalen in ons magazijn
Naast levering met PostNL is het ook mogelijk om je bestelling kosteloos af te halen bij ons magazijn in Emmen. Bij de verzendmethode kun je kiezen voor thuislevering of afhalen. Na het plaatsen van je bestelling wordt deze klaargezet en krijg je een mailtje wanneer deze gereed is voor afhaal. Doorgaans is dit binnen 3 uur. Afhalen kan op werkdagen tussen 9-21u. Het afhaaladres is Nieuw Amsterdamsestraat 40, 7814 VA Emmen / Nederland. Het is niet mogelijk om de bestelling pas bij afhalen af te rekenen.
Verzendofferte
Als je een verzendofferte wilt, ga dan naar de kassa met de gewenste artikelen. Dit geeft een offerte van de verzendkosten, levertijden zijn uitgesloten.
Bezorg informatie over uw bestelling
Nadat u een bestelling hebt geplaatst, ontvangt u een e-mail met uw orderbevestiging en een lijst met uw artikelen. Zodra uw bestelling uit ons magazijn is verzonden, krijgt u een tweede e-mail met de titel; 'Verzonden' deze melding geeft een lijst van al uw artikelen en een link 'Volg uw bestelling' verschijnt. Volg deze link om doorgestuurd te worden naar de trackinginformatie. (Trackinginformatie is alleen van toepassing bij pakketzendingen, bij een palletzending wordt u apart geïnformeerd). De tijdsduur en de plaats wordt alleen bijgewerkt nadat het is gescand door de verzendpartij.
Levertijden
Houd er rekening mee dat de geschatte levertijden bij het afrekenen, of op de site, niet 100% kunnen worden gegarandeerd. De verwachte leverdatum is op basis voorgaande leveringen en de voorwaarden van onze koeriers. Wij zorgen ervoor dat jouw bestelling tijdig ons magazijn verlaat, maar BBQTIME.NL kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen in de levering als gevolg van koerierskwesties. Alle genoemde levertijden zijn schattingen, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Bezorger misgelopen
Als u uw levering mist, ontvangt u een kaart of email van de verzendpartij met instructies over wat u vervolgens moet doen. Hier vindt de aangepaste status van de zending. Hier staat of de bestelling bij buren of een Post-punt ingeleverd of dat deze mogelijk opnieuw wordt aangeboden. Dit is terug te zien in de Track & Trace, mocht het onduidelijk zijn waar je bestelling is neem dan contact met ons op of met de verzendpartij. Indien uw bestelling per pallet is verstuurd dient u ten tijden van de levering aanwezig te zijn. Deze kunnen namelijk niet bij een afhaalpunt geleverd worden. Bij bestelling van minder dan 30 kg kunt u er ook voor kiezen om deze gelijk bij een afhaalpunt te leveren, zo hoeft u niet thuis te zijn voor de aflevering.
Verzendkosten
Wij hanteren gratis verzending in Nederland voor bestellingen vanaf €99,-. In België en Luxemburg wordt jouw bestelling gratis verzonden bij een minimale bestelwaarde van €499,- onder een verzendgewicht van 31 kg. Bestellingen boven 31 kg worden gratis verzonden vanaf €999,-. Let op, dit betreft standaard verzending of postkantoor levering. Voor bestellingen met een lagere bestelwaarde of voor levering naar andere Europese landen berekenen wij een verzendtarief aan de hand van het gewicht. Zwaardere levering naar het buitenland zijn mogelijk op aanvraag. Hiervoor zijn wij afhankelijk van de actuele ballettarieven. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Standaard verzending | Nederland | Standaard verzending | Belgium, Luxembourg |
0 - 23 Kg | € 6,95 | 0 - 23 Kg | € 6,95 |
23 - 31 Kg | € 6,95 | 23 - 31 Kg | € 9,95 |
31 - ... Kg | € 9,95 | 31 - ... Kg | € 29,95 |
Standaard verzending | Frankrijk | Standaard verzending | Duitsland |
0 - 23 Kg | € 13,95 | 0 - 23 Kg | € 13,95 |
23 - 31 Kg | € 16,95 | 23 - 31 Kg | € 16,95 |
Standaard verzending | Oostenrijk | ||
0 - 23 Kg | € 15,95 | ||
23 - 31 Kg | € 18,95 |
Retourneren en ruilen
DOWNLOAD HIER UW RETOURFORMULIER
Wij hopen natuurlijk dat jij ontzettend blij bent met je BBQTIME.NL-aankoop, maar mocht je toch je bestelling willen retourneren, lees dan de onderstaande informatie goed door. Zoals altijd is onze klantenservice slechts een e-mail verwijderd! Dus als je vragen hebt, kan je een e-mail sturen naar: [email protected], bellen met +31 850494727 (werkdagen 9-17u) of een ticket aanmaken in je account.
14 dagen retourbeleid (herroeping)
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je aankoop bieden wij de mogelijkheid op vervanging of terugbetaling. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, compleet in ontvangen staat. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Hierbij zijn de kosten voor het retouneren altijd voor rekening van de koper. Zorg er voor dat alle geretourneerde artikelen goed zijn verpakt, zodat ze tijdens transport niet worden beschadigd. Een herroeping wordt enkel geaccepteerd wanneer het product wederom als nieuw kan worden verkocht. Dus zoals nieuw verpakt in de originele verpakking zonder gebreken of ontbrekende inhoud.
We moedigen onze klanten ten zeerste aan om retourzendingen te verzenden via een gevolgde en verzekerde service, aangezien BBQTIME.NL geen verantwoordelijkheid neemt voor artikelen die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens de retourzending. Als een product / bestelling buiten de retourperiode van 14 dagen aan BBQTIME.NL wordt geretourneerd, zullen we de klant een cadeau kaart aanbieden/verstrekken voor het verschuldigde bedrag minus eventuele verzendkosten.
Het retourbeleid is enkel van toepassing wanneer de retourzending voldoet aan de volgende cricteria:
- Het product zit in de originele verpakking
- Het product heeft geen gebruikssporen of gebreken
- Het product kan opnieuw als nieuw worden verkocht
- Het product is volledig, dus geen ontbrekende onderdelen, handleidingen of verpakkingen
- Het betreft geen artikel met een beperkte houdbaarheidsdatum
- Geen van de veiligheidswaarschuwingen of zegels zijn gebroken
Voor producten met gebreken uit productie kunt u contact opnemen met de klantenservice, dit betreft garantiekwesties en staat los de herroeping. Hierover vindt u meer informatie op de pagina garantie & service.
Retourneren
Voor retourzendingen zullen we het product(en) bij aankomst binnen 5 werkdagen inspecteren en na akkoord de terugbetaling binnen 1-3 werkdagen verwerken. Dit is minus eventuele verzendkosten. Houd rekening met enige vertraging van de terugbetaling, deze kan verschillen per bank. (Mochten wij tijdens het inspecteren constateren dat het artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden zullen wij je hierover op de hoogte houden per mail).
Ruilen
Na ontvangst van jouw artikel voor omruiling zullen wij de artikelen inspecteren, als deze voldoen aan onze hierboven vermelde normen zullen wij de bestelling verwerken en het nieuwe artikel(en) binnen 1-3 werkdagen verzenden. Standaard levertijd is van toepassing bovenop de verwerkingstijd. Indien het gewenste product niet langer voorradig is zullen contact met u opnemen via de mail. In overleg kijken we naar een oplossing, bijvoorbeeld bestellen bij de leverancier of het bieden van een passend alternatief. Indien de omruiling niet voldoet aan de bovengenoemde voorwaarden zullen wij hierover ook via de mail contact opnemen.
Retour adres
Stuur alle omruiling en retourneren naar het onderstaande adres en zorg ervoor dat u een retourformulier met voldoende informatie toevoegt om een retour / omruiling te verwerken.
BBQTIME.NL – Nieuw Amsterdamsestraat 40, 7814 VA Emmen / Nederland
Algemene informatie
Magazijn adres
Alle bestelling worden verzonden en verwerkt vanuit ons magazijn in Emmen. Op dit adres kunnen ook, indien wenselijk, bestellingen worden afgehaald. Hier is het niet mogelijk om je bestelling bij afhaal te betalen.
BBQTIME.NL – Nieuw Amsterdamsestraat 40, 7814 VA Emmen / Nederland
Kantoor en showroom adres
Wens je een artikel te bekijken en / of bij afhalen af te rekenen? Dan ben je van harte welkom in ons showroom. Hier hebben wij groot gedeelte van ons assortiment welke je kan bekijken, voelen en soms zelfs testen.
Kantoor & showroom BBQTIME.NL - James Cokstraat 31 7825 AN Emmen / Nederland
Gemiste pakketten
Artikelen die niet zijn afgeleverd omdat de ontvanger niet thuis is, worden over het algemeen na de tweede afleverpoging teruggestuurd naar een lokaal PostNL punt (palletzending uitgezonderd), bestellingen die niet worden opgehaald bij het PostNL punt worden teruggestuurd naar BBQTIME.NL. In zo'n geval zullen we een terugbetaling van goederen uitvoeren MINUS onze verzendkosten en administratiekosten voor geretourneerde artikelen. We adviseren klanten om een adres te gebruiken waarmee ze kunnen garanderen dat er iemand aanwezig is om de bestelling (thuis of werk) te ontvangen, omdat ze moeten worden ondertekend (in de meeste gevallen). Palletzendingen worden eenmaal aangeboden door de transporteur, hierna wordt de zending of teruggestuurd naar BBQTIME.NL, of voor een tweede keer aangeboden (in overleg). In beide gevallen worden / kunnen de transport kosten een tweede keer in rekening worden gebracht.
Niet geleverde bestelling
Zodra je pakket ons magazijn verlaat is het de verantwoordelijkheid van de vervoerder om uw pakket bij jou af te leveren. We hebben heel weinig of geen macht om niet-geleverde artikelen te beïnvloeden. De vervoerder zal hun procedures en eventuele claimprocedures toelichten. We zullen altijd ons best doen om bij dit proces te helpen of te versnellen. Neem voor alle Europese en internationale bestellingen contact op met [email protected] als u vragen heeft over uw bestelling. Houdt rekening met 7 dagen na de beloofde levertijd voordat u om enige vorm van herlevering of terugbetaling vraagt.
Gratis verzending
Je bestelling wordt gratis verzonden indien je bestelling een waarde heeft van €99,- of hoger en binnen Nederland bezorgt moet worden. Wij hanteren gratis verzending voor België en Luxemburg vanaf 499,95 onder een verzendgewicht van 31 kg. Vanaf 999,- of hoger verzenden wij ook gratis naar België en Luxemburg. Deze klasse van gratis verzending geldt alleen voor artikelen die verzonden worden met de pakketdienst of palletdienst binnen Nederland, België en Luxemburg. Als uw bestelling in aanmerking komt voor gratis verzending wordt dit automatisch verrekend in uw winkelwagen.
Klachten
Een klacht? We kunnen het ons haast niet voorstellen! Daar balen we ontzettend van. We raden u aan om klachten bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected], het contact formulier in te vullen of te bellen naar ons klantenservicenummer.
Geschillencommissie
Geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).