Garantie en service
Wat jammer, er lijkt wat mis te zijn met jouw aankoop. Wanneer jouw BBQtime artikel gebreken vertoond kun je contact opnemen met onze klantenservice via e-mail ([email protected]). Dit geldt uiteraard alleen voor artikelen die je (bewijsbaar) bij ons gekocht hebt. Dus met vermelding van een ordernummer, deze vind je in de orderbevestiging. Voor artikelen gekocht in de showroom kun je de kassabon als bewijs tonen. Wij proberen alle gebreken zo snel mogelijk op te lossen maar zijn hierbij soms wel afhankelijk van onze leveranciers. Wanneer je ons een mailtje stuurt met duidelijke foto’s/video’s en het bijbehorende ordernummer kunnen we je het snelste helpen!
Wat is garantie?
Garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Dit is alleen mogelijk binnen de garantieperiode, verderop in dit artikel gaan we verder in op de voorwaarden.
Wat is service?
Alle gebreken waarop de garantievoorwaarden niet van toepassing zijn vallen onder service. Wanneer een product of onderdeel buiten de garantieperiode of bij niet-normaal gebruik (zoals laten vallen) beschadigd raakt kunnen wij assisteren bij het repareren of het vervangen van onderdelen. Stuur ons een mailtje en wij kijken wat we voor je kunnen betekenen! In veel gevallen kunnen wij onderdelen opvragen bij de fabrikant of meedenken over een andere oplossing. Let op, hierbij kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Productgarantie van Napoleon
Deze garantie-informatie geldt voor producten die na 1 januari 2020 zijn gekocht bij BBQtime.nl. Raadpleeg je Napoleon Grills handleiding voor de precieze garantie-informatie. Napoleon biedt 5 gradaties in garantie, variërend van 2 jaar tot beperkt levenslang. De duur en voorwaarden van de garantie zijn afhankelijk van het product, de productiedatum en het onderdeel. Binnen de vastgestelde periode garandeert Napoleon dat de onderdelen van je nieuwe NAPOLEON-product geen materiaal- en of productiefouten bevatten. Hieronder vind je een overzicht van de garanties. Buiten de garantieperiode biedt Napoleon in sommige gevallen korting op vervangende onderdelen.
PRESTIGE serie en PRO serie | Beperkt levenslange garantie (geldt ook voor inbouwgrills)
Onderdeel | Garantievoorwaarden |
RVS deksel | Levenslang |
Porselein geëmailleerd deksel | Levenslang |
RVS grillroosters | Levenslang |
RVS buisbranders | 10 jaar volledige dekking +50% korting voor de gehele levensduur |
Porselein-geëmailleerde gietijzeren grillroosters | 10 jaar volledige dekking +50% korting voor de gehele levensduur |
RVS schroeiplaten | 5 jaar volledige dekking + 50% korting voor de gehele levensduur |
RVS infrarood draaispitbrander | 5 jaar volledige dekking + 50% korting voor de gehele levensduur |
Keramische infraroodbranders (behalve scherm) | 5 jaar volledige dekking + 50% korting voor de gehele levensduur |
Alle andere onderdelen | 2 jaar |
ROGUE serie en PRO605CSS | 15 jaar beperkte garantie (geldt ook voor inbouwgrills)
Onderdeel | Garantievoorwaarden |
Aluminium behuizingen/RVS basis | 15 jaar |
RVS deksel | 15 jaar |
Porselein-geëmailleerd deksel | 15 jaar |
RVS grillroosters | 15 jaar |
RVS buisbranders | 10 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 15e jaar |
RVS schroeiplaten | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 15e jaar |
Porselein-geëmailleerde gietijzeren grillroosters | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 15e jaar |
Keramische infraroodbranders (behalve scherm) | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 15e jaar |
Alle andere onderdelen | 2 jaar |
FREESTYLE serie & TRAVELQ™ 285 serie | 10 jaar beperkte garantie (incl. PRO285)
Onderdeel | Garantievoorwaarden |
Aluminium behuizingen/RVS basis | 10 jaar |
RVS deksel | 10 jaar |
Porselein-geëmailleerd deksel | 10 jaar |
Gelakt stalen deksel | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
RVS buisbranders | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
RVS schroeiplaten | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Porselein-geëmailleerde gietijzeren grillroosters | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Keramische infraroodbranders (behalve scherm) | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 15e jaar |
Alle andere onderdelen | 2 jaar |
HOUTSKOOL-KOGELGRILLS | 10 jaar beperkte garantie
Onderdeel | Garantievoorwaarden |
Porselein-geëmailleerd deksel en bak | 10 jaar |
Luchtregelsysteem | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Porselein-geëmailleerde gietijzeren grillroosters | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Verchroomde grillroosters | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Alle andere onderdelen | 2 jaar |
OASIS™ en ingebouwde onderdelen | 10 jaar beperkte garantie (incl. inbouwzijbranders)
Onderdeel | Garantievoorwaarden |
Aluminium behuizingen/RVS basis | 10 jaar |
RVS buisbranders | 10 jaar |
Keramische infraroodbranders (behalve scherm) | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Porselein-geëmailleerde gietijzeren grillroosters | 5 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
RVS of porseleinen schroeiplaten | 3 jaar volledige dekking + 50% korting tot het 10e jaar |
Alle andere onderdelen | 2 jaar |
Productgarantie van Kamado Joe
Deze garantie is van toepassing op alle producten van Kamado Joe® die zijn gekocht bij BBQtime.nl of in onze showroom.
Registreer hier je Kamado Joe.
Onderdeel |
| Garantieduur aangemelde producten |
| Garantievoorwaarden |
Keramische onderdelen |
| Levenslang |
| Kamado Joe en BBQtime garanderen dat alle belangrijke keramische onderdelen gebruikt in deze Kamado Joe-grill en -roker geen materiaal- en productiefouten vertonen, zolang als de oorspronkelijke koper de grill bezit. |
Metalen onderdelen en Kettle Joe-grills |
| 5 Jaar | Kamado Joe en BBQtime garanderen dat belangrijke metalen en gietijzeren onderdelen gebruikt in deze Kamado Joe-grill en -roker geen materiaal- en productiefouten zullen vertonen gedurende een periode van vijf (5) jaar. | |
Elektronische onderdelen, Warmteschilden en Pizzastenen | 3 Jaar | Kamado Joe en BBQtime garanderen dat elektronische onderdelen van deze Kamado Joe-grill en -roker geen materiaal- en productiefouten zullen vertonen gedurende een periode van drie (3) jaar. | ||
Diverse onderdelen en zelfstandige accessoires | 2 Jaar | Kamado Joe en BBQtime garanderen dat alle diverse onderdelen gebruikt in deze Kamado Joe-grill en -roker (inclusief, zonder beperking, de thermometer, pakkingen en iKamand-regelingen) en eventuele Kamado Joe-accessoires geen materiaal- en productiefouten zullen vertonen gedurende een periode van twee (2) jaar. |
Wanneer begint de dekking onder de bij Kamado Joe?
Dekking onder de garantie begint op de oorspronkelijke aankoopdatum en geldt uitsluitend voor de originele koper. Voor dekking onder de garantie moet je je Kamado Joe-product registreren op de productregistratiepagina van Kamado Joe. Als je een materiaal- of productiefout ontdekt tijdens de toepasselijke garantieperiode bij gewoon gebruik en onderhoud, zal Kamado Joe® naar eigen goeddunken het defecte onderdeel vervangen of repareren zonder dat je het onderdeel hoeft te betalen. Deze garantie geldt niet voor de werkuren of andere kosten geassocieerd met service, reparatie of werking van de grill. Kamado Joe zal alle verzendkosten betalen voor onderdelen onder garantie.
Wat wordt niet gedekt door Kamado Joe?
De garantie dekt geen schade veroorzaakt door misbruik of gebruik van het product voor een ander dan het bedoeld gebruik, schade veroorzaakt door onjuist gebruik, onjuiste montage, onjuist onderhoud of onjuiste installatie, schade veroorzaakt door een ongeval of natuurramp, schade veroorzaakt door niet-toegestane toebehoren of aanpassingen of schade tijdens het vervoer. Deze garantie dekt geen schade door gewone slijtage van het gebruik van het product (zoals krassen, blutsen, deuken en afbladeren) of veranderingen in het uitzicht van de grill zonder gevolgen voor de werking ervan.
Daarom koop je je Kamado Joe bij BBQtime.nl
BBQtime.nl is een geautoriseerde Kamado Joe verkoper. Een Kamado Joe-product kopen via een niet-geautoriseerde verkoper betekend dat je geen garantie hebt.
Productgarantie van Ooni
Alle Ooni-producten worden standaard geleverd met een fabrieksgarantie van 1 jaar. Wanneer je een Ooni aanschaft bij BBQtime kan voor bepaalde producten deze garantie verlengd worden. Hiervoor moet je het product binnen 60 dagen registreren bij Ooni. dit kan via deze link. Let wel op, de onderstaande garanties zijn dus alleen van toepassing als het product na aanschaf binnen 60 registreert bij Ooni.
Wat is de garantie op de pizzaovens van Ooni?
Product | Garantieduur aangemelde producten |
Ooni Karu 12 Multi-Fuel Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Karu 12G Multi-Fuel Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Karu 16 Multi-Fuel Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Koda 12 Gas Powered Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Koda 16 Gas Powered Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Fyra 12 Wood Pellet Pizza Oven | 5 Jaar |
Ooni Volt 12 Electric Pizza Oven | 2 Jaar |
Wat is de garantie op de accessoires van Ooni?
Product | Garantieduur aangemelde producten |
Ooni Infrared Thermometer | 5 Jaar |
Ooni Detroit-Style Pizza Pan | 5 Jaar |
Ooni Pan Pizza Spatula | 5 Jaar |
Ooni Silicone Trivet | 5 Jaar |
Ooni Dual Platform Digital Scales | 2 Jaar |
Ooni Pizza Cutter Rocker Blade | 5 Jaar |
Ooni Professional Pizza Cutter Wheel | 5 Jaar |
Porselein geëmailleerd deksel | 5 Jaar |
Ooni Pizza Turning Peel | 5 Jaar |
Ooni Perforated Pizza Peel | 5 Jaar |
Ooni Pizza Peel | 5 Jaar |
Ooni Bamboo Pizza Peel & Serving Board | 5 Jaar |
Ooni Modular Table | 5 Jaar |
Ooni Folding Table | 5 Jaar |
Ooni Pizza Steel 13 | 25 Jaar |
Ooni Dual-Sided Grizzler Plate | 25 Jaar |
Ooni Cast Iron Grizzler Pan | 25 Jaar |
Ooni Cast Iron Skillet Pan | 25 Jaar |
Ooni Cast Iron Sizzler Pan | 25 Jaar |
Ooni Cast Iron Skillet Pan | 25 Jaar |
Covers and Carry Covers | 5 Jaar |
Gas Burners (excluding Gas Regulators or Hoses) | 5 Jaar |
Gas Regulator or Hose | 2 jaar |
Dough Boxes & Prep Lid | 5 Jaar |
Productgarantie van Masterbuilt
Deze garantie is van toepassing op alle producten van Masterbuilt die zijn gekocht bij BBQtime.nl of in onze showroom. Masterbuilt garandeert dat al haar producten geen materiaal- en fabricagefouten vertonen gedurende 2 jaar na de oorspronkelijke aankoopdatum, indien juist gemonteerd, gewoon gebruikt en als aanbevolen onderhouden.
Wanneer begint de dekking onder de bij Masterbuilt?
Dekking onder de garantie begint op de oorspronkelijke aankoopdatum en geldt uitsluitend voor de originele koper. Je moet uw grill registreren voor de garantie. Als je een materiaal- of productiefout ontdekt tijdens de toepasselijke garantieperiode bij gewoon gebruik en onderhoud, zal Masterbuilt naar eigen goeddunken het defecte onderdeel vervangen of repareren zonder dat u het onderdeel hoeft te betalen. Deze garantie geldt niet voor de werkuren of andere kosten geassocieerd met service, reparatie of werking van de grill. Masterbuilt zal alle verzendkosten betalen voor onderdelen onder garantie.
Wat wordt niet gedekt door Masterbuilt?
De garantie dekt geen schade veroorzaakt door misbruik of gebruik van het product voor een ander dan het bedoeld gebruik, schade veroorzaakt door onjuist gebruik, onjuiste montage, onjuist onderhoud of onjuiste installatie, schade veroorzaakt door een ongeval of natuurramp, schade veroorzaakt door niet-toegestane toebehoren of aanpassingen of schade tijdens het vervoer. Deze garantie dekt geen schade door gewone slijtage van het gebruik van het product (zoals krassen, blutsen, deuken en afbladeren) of veranderingen in het uitzicht van de grill zonder gevolgen voor de werking ervan.
Daarom koop je je Masterbuilt bij BBQtime.nl
BBQtime.nl is een geautoriseerde Masterbuilt verkoper. Een Masterbuilt-product kopen via een niet-geautoriseerde verkoper betekend dat je geen garantie hebt.
Algemene garantie informatie
Garantie bij BBQtime.nl
Tijdens de fabrieksgarantieperiode* heb je recht op een kosteloze vervangende onderdelen of reparatie. Dit geldt alleen voor gebreken die zijn ontstaan na normaal met de bestemming van het product corresponderend gebruik** of door productiefouten vanuit de fabrikant. Wanneer reparatie niet mogelijk is kan het voorkomen dat wij een nieuw of vervangend exemplaar opsturen, een alternatief product opsturen of een restitutie van het aankoopbedrag. Een restitutie ontvang je alleen wanneer het product niet langer voorradig of onderdeel van het assortiment is. Wanneer blijkt dat het defect is opgetreden door niet normaal met de bestemming van het product corresponderend gebruik, kunnen wij de fabrieksgarantie niet in behandeling nemen en komt deze te vervallen.
*Wat is de Fabrieksgarantie?
Fabrieksgarantie verschilt per fabrikant, per product en soms zelf per onderdeel. Hieronder vind je de algemene voorwaarden van een aantal fabrikanten. Voor vragen over de voorwaarden van deze of andere fabrikanten kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
**Wat is ‘normaal met het product corresponderen gebruik’?
Normaal met het product corresponderen gebruik betekent dat het product dat je aanmeldt voor garantie defect is door fabricagefouten. Al onze producten hebben een gebruikshandleiding, deze dien je goed door te lezen en te volgen. Producten die gebreken vertonen door onjuist gebruik, zorg of onderhoud kunnen wij niet terugnemen onder garantievoorwaarden. Zo moet je veel barbecues eerst inbranden voordat je deze kunt gebruiken. Doe je dit niet, dan kan het materiaal kromtrekken of beschadigen. Dit valt onder foutief gebruik en hierop zijn dus geen garantievoorwaarden van toepassing. Veel producten die je gebruikt hebben mogelijk onderhoud nodig, indien je product het niet meer doet binnen de fabrieksgarantie termijn, controleer je eerst alle punten waar onderhoud aan gepleegd kan worden. Wanneer je hier vragen over hebt, kijk dan is op de productpagina of de website of de fabrikant. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op. Wanneer een retour gekomen product door ons met simpel onderhoud weer functioneel is kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Dit geldt alleen wanneer het gebreke geen garantie is.
Hoe doe ik een garantieaanvraag?
Om een garantieaanvraag op te starten stuur je gemakkelijk een e-mail naar [email protected] met een vermelding van het bestelnummer, een duidelijke uitleg van de klacht en indien van toegevoegde waarde foto en/of videomateriaal. Zichtbare gebreken kunnen wij alleen behandelen met duidelijk beeldmateriaal. Wanneer wij de aanvraag hebben ontvangen zullen wij hiermee aan de slag gaan. Wij reageren doorgaans binnen 2 werkdagen op je aanvraag. Dan zit jouw bestelling in het reparatieproces.
Is je artikel defect of incompleet bij ontvangst?
Artikel defect of niet compleet ontvangen bij uw bestelling? Stuur ons een e-mail en wij nemen doorgaans binnen 2 dagen contact met je op voor een oplossing. Zorg dat je hierbij altijd het ordernummer, een omschrijving van het probleem en foto/video bewijs aanlevert, dan kunnen wij je het snelste helpen! Wanneer het probleem niet te verhelpen is d.m.v. een onderdeel wordt het artikel kosteloos vervangen. Je krijgt dan van ons een retourlabel en wij zullen z.s.m. een nieuw exemplaar opsturen. Let op, om recht te hebben op de volledige fabrieks- of omruilgarantie dien je het probleem binnen 14 dagen bij ons te melden. Dit is conform wettelijke garantievoorwaarden.